بهینه سازی نرم برای عملگرهای خطی در فضاهای باناخ کلاسیک

پایان نامه
چکیده

هدف اصلی در این پایان نامه این است که نشان دهیم عملگر خطی از فضای به فضای با چه شرطی نرم خود را اختیار می کند. در این پایان نامه نشان داده می شود که وقتی و باشد، عملگر خطی نرم خود را اختیار می کند اگر وتنها اگر یک دنباله بیشینه ساز که بطور ضعیف پوچ نیست برای وجود داشته باشد. در حالت با یک مثال نقض می توان نشان داد که نرم خود را اختیار نمی کند. با استفاده از نتیجه قبلی می توان نتیجه گرفت که برای ، هر دنباله ی بیشینه ساز برای که بطور ضعیف پوچ نیست، دارای زیر دنباله ی نرم همگرا می باشد. در ادامه ی این پایان نامه خاصیت خطی پذیری مجموعه ای از عملگرها که نرم خود را اختیار می کنند (یا نمی کنند) را مورد بررسی قرار می دهیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

قضایای جمع برای عملگرهای یکنوای ماکسیمال در فضاهای باناخ انعکاسی

هدف دراین رساله تعریف عملگرهای یکنوای و یکنوای ماکسیمال در فضاهای باناخ انعکاسی است و در مورد زیر دیفرانسیلها و نمایش عملگرهای یکنوا توسط توابع محدب می باشدو اینکه هدف اصلی مجموع عملگرهای یکنوای ماکسیمال در فضاهای باناخ انعکاسی که خود یک عملگر یکنوای ماکسیمال است.

15 صفحه اول

عملگرهای انتقال روی فضاهای باناخ

هدف اصلی از این رساله مطالعه و بحث در مورد نتایج بدست آمده از عملگرهای انتقال روی فضاهای باناخ است.

15 صفحه اول

روابط اندازه پذیر و معادلات عملگری تصادفی در فضاهای باناخ

در این مقاله، نگاشت های چندمقداری یا روابط اندازه پذیر را معرفی و ارتباط بین تعاریف مختلف اندازه پذیری آنها را مطالعه می کنیم. موضوع نگاشت های چندمقداری اندازه پذیر در نظریه بازیها و نظریه کنترل کاربرد دارد. مطالب بیان شده را برای بررسی وجود جواب معادلات عملگری تصادفی غیرخطی در فضاهای باناخ به کار می بریم.

متن کامل

عملگرهای دوری بر برخی از فضاهای باناخ

این رساله مشتمل بر 3 فصل، و هر فصل شامل دو بخش است. در بخش نخست فصل اوّل، به پاره ای مفاهیم و تعاریف ضروری اشاره خواهیم داشت و در بخش دوم آن، درباره ی فضای هاردی وزن دار و پاره ای از عملگرها، تعاریف و قضیه هایی می آوریم. در بخش اوّل فصل دوم درباره ی دوری بودن عملگر ضربی m_(z ) بر فضاهای هاردی وزن دار و در بخش دوّم شرایط دوری بودن عملگر پسرو بر فضای هاردی l^p (β) را مورد بررسی قرار می دهیم. بالا...

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) - قزوین - دانشکده علوم پایه

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023